W 2023 roku realizowana jest kolejna edycja rządowego Programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024.
W 2023r. funkcjonujące przy Zespole Szkół Ponadpodstawowych Nr 3 im. Armii Krajowej w Zamościu IV Liceum Ogólnokształcące oraz Technikum Nr 3 przystąpiły do Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica”. Otrzymaliśmy dofinansowanie dla obu typów szkół w łącznej wysokości 28 000,00 zł na zakup pomocy dydaktycznych, tj. 10 projektorów (po 5 na każdą ze szkół), które zostaną przeznaczone na wyposażenie sal lekcyjnych i pracowni zawodowych.
Wsparciem finansowym w ramach Programu w 2023 roku zostaną objęte:
- szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w poprzedniej edycji programu na lata 2017–2019;
- szkoły ponadpodstawowe;
- szkoły kształcące uczniów niewidomych;
- szkoły kształcące uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami,
- specjalne ośrodki szkolno–wychowawcze;
- szkoły, które nie skorzystały z programu w roku 2020, 2021 i 2022.
Program dotyczy szkół publicznych i niepublicznych. W latach 2020-2024 szkoła może skorzystać z Programu tylko raz przy założeniu, że:
- każda szkoła podstawowa i ponadpodstawowa lub szkoła za granicą może wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w wysokości nie wyższej niż 14 tys. zł;
- każda szkoła podstawowa kształcąca uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z niepełnosprawnościami, może wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w wysokości nie wyższej niż 35 tys. zł;
- każda szkoła podstawowa kształcąca uczniów niewidomych może wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego w wysokości nie wyższej niż 35 tys. zł;
- każdy specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy może wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego na zakup specjalistycznej drukarki w wysokości nie wyższej niż 100 tys. zł.
20 sierpnia 2021 roku Rada Ministrów przyjęła nowelizację Programu „Aktywna tablica”. Jej celem było doprecyzowanie i wyjaśnienie regulacji zawartych w Programie w związku z uwagami i zapytaniami zgłaszanymi przez szkoły, organy prowadzące szkoły i wojewodów.
Finansowanie
Planowany łączny koszt realizacji Programu wynosi 361 mln 455 tys. zł, z czego 290 mln zł będzie pochodzić z budżetu państwa natomiast wkład własny organów prowadzących będących jednostkami samorządu terytorialnego, osobami prawnymi innymi niż jednostki samorządu terytorialnego lub osobami fizycznymi wynosić będzie 71 mln 455 tys. zł. Na realizację Programu w 2023 roku przeznaczono z budżetu państwa 60 mln zł. Program finansowany jest w 80% ze środków budżetu państwa i w 20% z wkładu własnego organów prowadzących szkołę.
Za wkład własny uważa się:
- wkład finansowy, który został przeznaczony przez organ prowadzący szkołę, szkołę za granicą lub specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii objętych wnioskiem o udział w Programie, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w Programie;
- wkład rzeczowy w formie sprzętu komputerowego i innych urządzeń TIK wykorzystywanych jako pomoce dydaktyczne, zakupionych w roku złożenia wniosku, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w Programie.
W celu spełnienia warunku polegającego na konieczności zapewnienia wkładu własnego dopuszcza się połączenie wkładu finansowego i rzeczowego.
W ramach finansowego wkładu własnego katalog możliwych do zakupienia sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii nie jest ograniczony zakresowo, więc organ prowadzący szkołę ma możliwość zakupu dowolnie wybranego sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, wykorzystujących TIK (technologie informacyjno-komunikacyjne) do 20% wartości całego zadania. Jeżeli wsparcie finansowe będzie przeznaczone na dofinansowanie zadań inwestycyjnych, o których mowa w art. 42 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 38 i 694), wkład własny organu prowadzącego będącego jednostką samorządu terytorialnego, wynosi co najmniej 50% kwoty kosztów realizacji zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa.
Obowiązujące terminy
W 2023 roku szkoły będą mogły wnioskować o udział w Programie do 15 maja, a organy prowadzące do wojewodów do 30 maja.
Kwalifikacja wniosków nastąpi do 30 czerwca. Przekazanie środków finansowych na zakup pomocy dydaktycznych planowane jest do 31 sierpnia.
Wyjaśnienia dotyczące możliwości zmiany wniosku o udział w Programie Aktywna tablica 2023
W związku z pytaniami dotyczącymi możliwości zmiany wniosku o udział w Programie Aktywna tablica (kalkulacja kosztów) w zakresie rodzaju i kwoty zakupu, uprzejmie informujemy, że wsparcie finansowe jest udzielane w formie dotacji, a tym samym jest udzielane na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 305) Zgodnie z art. 150 powyższej ustawy, dysponent części budżetowej udzielając dotacji celowej, w tym jednostce sektora finansów publicznych zawiera umowę, która określa w szczególności: szczegółowy opis zadania, w tym m.in. cel, na jaki dotacja została przyznana i termin jego wykonania, wysokość udzielonej dotacji oraz termin wykorzystania dotacji, nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego.
Podstawą do sporządzenia umowy z organem prowadzącym są wnioski o udział w Programie oraz wnioski o udzielnie wsparcia finansowego, które zawierają m.in. rodzaj oraz łączną planowaną kwotę zakupu pomocy dydaktycznych z uwzględnieniem wkładu własnego zapewnionego przez organ prowadzący.
W związku z powyższym, po zakończeniu kwalifikacji wniosków nie jest możliwa ich zmiana w zakresie rodzaju sprzętu, pomocy dydaktycznych i narzędzi do terapii objętych wnioskiem. Może natomiast ulec zmianie kwota zakupu poszczególnych urządzeń, pomocy i narzędzi do terapii z udzielonej dotacji i finansowego wkładu własnego, ponieważ na etapie składania wniosku jest to jedynie kalkulacja kosztów.
Ponadto informujemy, że w ramach udzielonego wsparcia finansowego dokonuje się – zgodnie z założeniami Programu – zakupu sprzętu, pomocy dydaktycznych i narządzi do terapii dla zakwalifikowanych szkół, natomiast dostawcy tych urządzeń i oprogramowania powinni być zobligowani umownie do zapewnienia instalacji, uruchomienia oraz zintegrowania zakupionych urządzeń i oprogramowania wchodzących w skład pomocy dydaktycznych z infrastrukturą szkolną, a także zapewnienia technicznych szkoleń nauczycieli w zakresie funkcji i obsługi urządzeń i oprogramowania wchodzących w skład pomocy dydaktycznych, uwzględniając konieczność stosowania TIK w prowadzeniu zajęć edukacyjnych z różnych przedmiotów.
W związku z powyższym, koszty montażu pomocy dydaktycznych oraz szkoleń technicznych dla nauczycieli nie będą stanowiły podstawy do ich uznania i rozliczenia w ramach przyznanej dotacji i jako takie nie powinny widnieć na przedstawianych do rozliczenia rachunkach.
Ze względu na docierające do MEiN informacje o komentarzach zamieszczonych na różnych portalach internetowych, dotyczących zakupu pomocy dydaktycznych określonych w Programie „Aktywna tablica” informujemy, że informacje zamieszczane na portalach pochodzą od podmiotów zewnętrznych, niezwiązanych z MEiN.
W 2023 roku obowiązują nowe wnioski dla dyrektorów szkół oraz organów prowadzących:
- Wniosek A dyrektora – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe);
- Wniosek B dyrektora – dotyczy szkół wymienionych w § 2 ust. 5 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie niewidomi oraz w § 2 ust. 6 rozporządzenia (szkoły podstawowe, w których uczą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – uczniowie posiadający różnorodne zaburzenia rozwojowe, utrudniające lub uniemożliwiające prawidłowy proces kształcenia);
- Wniosek C dyrektora – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 7 rozporządzenia – specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze dla uczniów niewidomych lub słabowidzących;
- Wniosek D dyrektora (Ministerstwa/ORPEG) – dotyczy szkół wymienionych § 2 ust. 3 i 4 rozporządzenia (szkoły podstawowe i szkoły za granicą, które nie otrzymały wsparcia finansowego w latach 2017–2019; szkoły ponadpodstawowe i szkoły za granicą);
- Wniosek organu prowadzącego;
- Wniosek organu prowadzącego (Ministerstwa/ORPEG).
UWAGA:
Wymieniony we wnioskach sprzęt oraz wszystkie pozostałe pomoce dydaktyczne i narzędzia do terapii, o których mowa w § 2 ust. 3-7 Rozporządzenia, muszą spełniać wymagania niezbędne do realizacji programów nauczania z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), w celu stosowania TIK na zajęciach, o których mowa w art. 109 ust. 1, 2 i 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe oraz będą spełniać warunki określone w § 2 ust. 12 Rozporządzenia.
Szkoła zrealizuje w 100 % obowiązkowe działania merytoryczne, wymagane w związku z otrzymanym wsparciem finansowym, określone w § 6 Rozporządzenia.
https://www.gov.pl/web/edukacja-i-nauka/aktywna-tablica
Aktywna tablica – edycja 2023
IV Liceum Ogólnokształcące i Technikum nr 3 funkcjonujące przy Zespole Szkół Ponadpodstawowych Nr 3 im. Armii Krajowej w Zamościu przystąpiły w br. do realizowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica”.
#Aktywnatablica to program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Głównym celem Programu jest umożliwienie wykorzystywania w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, wybranych przez szkołę zgodnie z jej zdiagnozowanymi potrzebami oraz podniesienie kompetencji uczniów i nauczycieli przez zmianę sposobu myślenia o możliwościach wykorzystania nowych technologii.
W ramach realizowanego Programu #Aktywnatablica otrzymane wsparcie przeznaczono na zakup następujących pomocy dydaktycznych:
– 5 projektorów multimedialnych dla IV LO oraz
– 5 projektorów multimedialnych dla Technikum nr 3.
Zakupione w ramach Programu pomoce dydaktyczne pomogą nam przy wdrożeniu digitalizacji procesu nauczania w szkole, a także pozwolą na wzbogacenie i urozmaicenie zajęć oraz przekazywanych treści. Ponadto dzięki wykorzystaniu projektorów do prezentacji zdjęć, filmów czy animacji chcemy ułatwić uczniom naszej szkoły zrozumienie pojęć i tematów abstrakcyjnych, umożliwiając naukę na konkretnych przykładach. Zależy nam, aby każda lekcja opierała się na angażującym przekazie graficznym, a edukacja była efektywna, wzbudzała zainteresowanie i skupiała uwagę, co będzie możliwe dzięki zakupionym pomocom.
Projekt „Rozwój kształcenia zawodowego szkół Miasta Zamość” realizowany był w okresie od 01.01.2021 r. do 31.12.2023 r. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014–2020, Oś priorytetowa 12 Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, Działanie 12.4 Kształcenie zawodowe przez Wydział Oświaty Urzędu Miasta Zamość we współpracy ze szkołami zawodowymi.
Ogólne założenia projektu:
Grupę docelową projektu stanowiło 765 uczniów i 41 nauczycieli kształcenia zawodowego zatrudnionych w 6 szkołach zawodowych prowadzonych przez Miasto Zamość:
– Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 1,
– Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 2,
– Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 3,
– Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 4,
– Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 5,
– Specjalny Ośrodek Szkolno–Wychowawczy.
Celem głównym projektu było podniesienie efektywności, jakości i atrakcyjności kształcenia zawodowego w szkołach prowadzonych przez Miasto Zamość: Technikum nr 1 w ZSP Nr 1,Technikum nr 2 w ZSP Nr 2,Technikum nr 3 w ZSP Nr 3, Technikum nr 4 i Szkoła Branżowa w ZSP Nr 4, Technikum nr 5 w ZSP Nr 5, Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy w SOSW, w wyniku którego zwiększone zostaną szanse na zatrudnienie 765 uczniów (366K, 399 M) na lokalnym i regionalnym rynku pracy po zakończeniu przez nich procesu kształcenia do dn. 31.12.2023 r. poprzez realizację programu rozwoju kształcenia zawodowego.
Projekt zakładał objęcie i realizację kompleksowego programu rozwoju kształcenia zawodowego na rzecz szkoły, uczniów i nauczycieli w formie:
1) zajęć specjalistycznych/dodatkowych dla 765 uczniów,
2) doskonalenie nauczycieli przedmiotów zawodowych (w tym staże) – 42 osoby,
3) staże zawodowe dla 509 uczniów,
4) doposażenie pracowni przedmiotów zawodowych 6 zespołów szkół.
Całkowita wartość projektu wyniosła 10 106 684,91 zł, w tym dofinansowanie to wartość 8 590 682,17 zł.
Trochę o nas…
W projekcie „Rozwój kształcenia zawodowego szkół Miasta Zamość” wzięło udział łącznie 125 uczniów Technikum nr 3 z ZSP Nr 3 kształcących się w zawodzie technik elektryk, technik elektronik, technik energetyk, technik informatyk i technik programista. W ramach zaplanowanych do realizacji zadań uczniowie mieli możliwość skorzystania z różnorodnej oferty szkoleń zawodowych oraz staży. Każdy uczeń po ukończeniu szkolenia i zdaniu egzaminu zewnętrznego otrzymał zaświadczenie, certyfikat i suplement lub świadectwo kwalifikacji.
Uczniowie kształcący się w zawodzie technik elektryk, elektronik i energetyk skorzystali z trzech szkoleń, tj. „Pracownik biurowy w branży OZE”, „Przedstawiciel handlowy w branży OZE” oraz „Uprawnienia elektryczne SPE do 1kV”. Z kolei uczniowie kształcący się w zawodzie technik informatyk i programista uczestniczyli w szkoleniach z zakresu; „Programowania i obsługiwania druku 3D”, „Tworzenia witryn internetowych” oraz „Projektowania grafiki komputerowej”. W efekcie z grupy 125 uczniów uczestniczących w szkoleniach, 75 uczniów wybrało jedno szkolenie, zaś 50 uczniów uczestniczyło w dwóch różnych szkoleniach. Nie zapominajmy o naszych nauczycielach. W
zrealizowanym projekcie wzięło udział dwóch nauczycieli informatycznych przedmiotów zawodowych, którzy uczestniczyli w szkoleniu „Programowanie i obsługiwanie druku 3D”. Nauczyciele podobnie jak uczniowie po zakończonym szkoleniu i pozytywnie zdanym egzaminie otrzymali zaświadczenie, certyfikat i suplement.
CO ZYSKALI UCZESTNICY PROJEKTU?
Projekt miał ogromne znaczenie dla rozwoju osobistego jego uczestników, gdyż nauczył ich kreatywności, przedsiębiorczości i mobilności zawodowej, a w przyszłości może również przyczynić się do zmniejszenia stopy bezrobocia w naszej gminie i powiecie. Udział w projekcie dał uczestnikom możliwość uzyskania konkretnych kwalifikacji zawodowych i kompetencji potrzebnych do pracy na otwartym runku pracy, a także stworzył warunki do lepszego poznania samych siebie, własnych mocnych i słabych stron, zweryfikowania i poprawienia umiejętności. Z kolei udział w stażach zawodowych u pracodawców umożliwił poznanie organizacji pracy w firmie oraz zdobycie praktycznych umiejętność, usamodzielnił, a także zwiększył ich wiarę we własne możliwości. Dzięki zaangażowaniu w różne formy działań uczestnicy projektu nauczyli się także radzić sobie ze stresem i w trudnych sytuacjach.
Dodatkowo nasze pracownie kształcenia zawodowego zostały wyposażone w czterdzieści nowych zestawów komputerowych, dwa kolorowe urządzenia wielofunkcyjne oraz dwie drukarki do druku 3D.
W efekcie przeprowadzonych działań w Technikum nr 3 w ZSP Nr 3 osiągnięto następujące rezultaty:
– 125 uczniów/uczennic (2K, 123M) uzyskało kompetencje/uzupełniło wiedzę odpowiadające na potrzeby lokalnego i regionalnego rynku pracy,
– 119 uczniów/uczennic (2K, 117M) uzyskało kwalifikacje,
– 55 uczniów/uczennic zdobyło doświadczenie zawodowe poprzez udział w stażach uczniowskich u pracodawców,
– 2 nauczycieli kształcenia zawodowego uzyskało kwalifikacje wykorzystywane w pracy z uczniami po zakończeniu projektu,
– szkoła doposażyła swoje pracownie w sprzęt niezbędny do realizacji kształcenia zawodowego, który będzie wykorzystywany w kolejnych latach po zakończeniu projektu w procesie kształcenia.
REFLEKSJE PO ZREALIZOWANIU PROJEKTU
W trakcie 36 miesięcy trwania projektu „Rozwój kształcenia zawodowego szkól Miasta Zamość” najistotniejsze cele, oczekiwania i rezultaty zostały osiągnięte. Stało się tak ponieważ, nie szczędziliśmy swoich sił, czasu i zaangażowania w zrealizowane zadania. Niesztampowe działanie zaowocowało wymiernymi korzyściami dla wszystkich zainteresowanych stron projektu. W trakcie szkoleń uczniowie i nauczyciele naszej szkoły mogli zdobyć dodatkowe kwalifikacje i umiejętności co potwierdziły zdobyte zaświadczenia i certyfikaty.
Mamy nadzieję, że zdobyte przez uczestników/uczestniczki projektu umiejętności i kwalifikacje oraz uzupełnienie wyposażenia pracowni kształcenia zawodowego przyczyni się do zwiększenia szans w przyszłym zatrudnieniu uczniów, podniesie prestiż szkoły w lokalnym środowisku oraz przyniesie rzeczywiste korzyści w dalszym rozwoju kolejnych pokoleń „zamojskiego Elektryka”
„Rozwój kształcenia zawodowego szkół Miasta Zamość”
– projekt unijny dla uczniów i nauczycieli
Projekt „Rozwój kształcenia zawodowego szkół Miasta Zamość” jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020,
Oś priorytetowa 12 Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, Działanie 12.4 Kształcenie zawodowe, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Okres realizacji: 01.01.2021-30.11.2023
Wartość całkowita: 11 228 964,97 PLN
Dofinansowanie: 9 544 620,22 PLN
Uczestnicy projektu:
Projekt skierowany jest do 765 uczniów i 41 nauczycieli kształcenia zawodowego zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Miasto Zamość:
- Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 1,
- Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 2,
- Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 3,
- Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 4,
- Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 5,
- Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy.
Główny zakres projektu:
- projekt obejmie 765 uczniów z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych Nr 1 (technikum), Zespołu Szkół Ponadpodstawowych Nr 2 (technikum), Zespołu Szkół Ponadpodstawowych Nr 3 (technikum), Zespołu Szkół Ponadpodstawowych Nr 4 ( technikum i szkoła branżowa I stopnia), Zespołu Szkół Ponadpodstawowych Nr 5 (technikum) oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego (Szkoła Specjalna Przysposabiająca do Pracy),
- 424 uczniów uzyska dodatkowe kwalifikacje w ramach pozaszkolnych form kształcenia, na które jest zapotrzebowanie na lokalnym rynku pracy,
- 433 uczniów zostanie osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych,
- zdobycie doświadczenia zawodowego przez 509 uczniów dzięki udziałowi w wysokiej jakości stażach/praktykach u pracodawców z obszaru oddziaływania szkół, zgodnie z kierunkami kształcenia objętymi wsparciem,
- podniesienie kwalifikacji 41 nauczycieli zawodu z tych szkół,
- zacieśnienie współpracy tych szkół z otoczeniem społeczno-gospodarczym,
- doposażenie szkół z projektu w nowoczesny sprzęt do kształcenia zawodowego, odzwierciedlający rzeczywiste warunki pracy i uwzględniający oczekiwania pracodawców, w tym związane ze zmienioną podstawą programową.
W ramach projektu ZSP Nr 3 realizuje następujące rodzaje wsparcia:
1. Kursy i szkolenia zawodowe dla 120 uczniów/uczennic kształcących się w zawodzie:
a) technik informatyk z zakresu:
- Programowanie i obsługiwania druku 3D,
- Tworzenie witryn internetowych,
- Projektowanie grafiki komputerowej.
b) technik energetyk/technik elektryk/technik elektronik z zakresu: - Pracownik biurowy w branży OZE,
- Przedstawiciel handlowy w branży OZE.
2. praktyki/staże zawodowych dla 55 uczniów/uczennic,
3. kursy i szkolenia zawodowe dla 2 nauczycieli z zakresu: Programowanie i obsługiwania druku 3D.
4. doposażenie pracowni zawodowych.
Zapewniamy:
- ciekawe, praktyczne zajęcia pozalekcyjne,
- możliwość zdobycia dodatkowych uprawnień,
- możliwość zdobycia praktycznego doświadczenia u pracodawcy,
- stypendium stażowe za 150 godzin stażu/praktyk,
- badania lekarskie,
- odzież roboczą,
- zwrot kosztów dojazdu,
- ubezpieczenie NNW,
- szkolenie BHP,
- materiały szkoleniowe (teczka, notes, długopis).
Kontakt w sprawie projektu:
Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 3 im. Armii Krajowej w Zamościu
- ul. Hetmana Jana Zamoyskiego 62, pokój nr 3 (kierownik gospodarczy) , 22-400 Zamość
osoba do kontaktu: Ewelina Jabłońska
telefon: 84 639 81 32 lub 84 639 30 27
e-mail: e.jablonska@zsp3zamosc.pl
www.zsp3zamosc.pl
Wymagane dokumenty:
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie powinny złożyć wypełniony Formularz zgłoszeniowy wraz z wymaganymi załącznikami dostępnymi na stronie internetowej szkoły lub w biurze projektu.
Załączniki do pobrania:
- dla uczniów
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
Formularz zgłoszeniowy dla ucznia /uczennicy
Oświadczenie uczestnika projektu
Deklaracja uczestnictwa w projekcie dla ucznia/uczennicy
Formularz zgłoszeniowy do formy wsparcia
- dla nauczycieli
Regulamin rekrutacji i uczestnictwa w projekcie
Formularz zgłoszeniowy dla nauczyciela/ki
Oświadczenie uczestnika projektu
Deklaracja uczestnictwa w projekcie dla nauczyciela
Nazwa Programu Operacyjnego: Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020
Numer i nazwa Osi priorytetowej: 12 Edukacja, kwalifikacje i kompetencje
Numer i nazwa Działania: 12.4 Kształcenie zawodowe
Instytucja, w której wniosek zostanie złożony: Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, IZ RPLU
Numer naboru: RPLU.12.04.00-IZ.00-06-001/17
Tytuł projektu: Wachlarz kompetencji zawodowych – II edycja
Okres realizacji projektu: od: 2018-09-03 do: 2020-08-31
Nazwa wnioskodawcy: SOLVA s.c. I. Samodulski T. Kisiel
Cel główny projektu:
Celem głównym projektu jest podniesienie efektywności, jakości i atrakcyjności kształcenia zawodowego w 2 szkołach prowadzonych przez m. Zamość (Technikum nr 1 w ZSP nr 1 oraz Technikum nr 3 w ZSP nr 3) w wyniku, którego zwiększone zostaną szanse na zatrudnienie 535 uczniów (155K, 380M) na lokalnym i regionalnym rynku pracy po zakończeniu przez nich procesu kształcenia do dnia 31.08.2020 r. poprzez realizację programu rozwoju kształcenia zawodowego Celem projektu jest odpowiedź na problemy określ. w RPO WL jak też w przeprowadzonej diagnozie(stanu wyposażenia placówek, ich poziomu kształcenia, wyników nauczania, oceny przyszłych szans absolwentów szkół na znalezienie zatrudnienie, kompetencje i kwalifikacje kadry nauczycielskiej).
Projekt zakłada kompleksowe wsparcie, tj. co najmniej:
- doposażenie szkół/placówek oświatowych objętych wsparciem w projekcie w sprzęt i/lub materiały dydaktyczne niezbędne do realizacji kształcenia
zawodowego i/lub wyposażenie pracowni przedmiotów zawodowych i
- podnoszenie kwalifikacji lub kompetencji nauczycieli lub instruktorów praktycznej nauki zawodu, oraz
- organizację staży i/lub praktyk dla uczniów u pracodawców.
Grupę docelowa projektu to: 2 szkoły kształcenia zawodowego z terenu m. Zamość, tj. Technikum nr 1 (Zespół Szkół Ponadgimn. nr 1), Technikum nr 3 (ZSP
nr 3), 47 (6K,41M) nauczycieli zaw. i instrukt. prakt. nauki zaw. kształc. w ww. szkołach w kierun. obj. proj. (speł.kryt.spec.form.7) i 535 uczniów (155K,380M) klas I-IV Techn. pobierających naukę na kierunkach obj. proj. w jednej z 2 ww. szkół., którzy zamieszk./podejmują naukę na terenie woj. lubelskiego, m. Zamość (zgodnie z KC). W ramach projektu Wniosk. przewidział podział
nauczycieli i uczniów biorących udziął w proj., odpowiednio:
Technikum nr 3 – 280 uczniów(10K,270M) z kierunku: technik elektryk (1K,119M)-TE1, technik elektronik (1K,39M)-TEl, technik informatyk (8K,112M)-TI ,
a także 40(5K,35M) nauczycieli zawod./inst. prakt. nauki zaw. z ww. kierunków.
Przewidziane w projekcie szkolenia i kursy:
1/Szkolenia/zajęcia specjalistyczne (w tym m.in. z możliwością uzyskania dodatkowych kwalifikacji) rozwijające kompeten., umiejętności i uzupełn.wiedzę uczn.niezbędne na reg. i lokaln.
rynku pracy. Przewidziane do realizacji zajęcia/szkolenia zgodne są z diagnozą:
-(TE1)Kurs przygotowujący do egzaminu na świadectwo SEP dla grupy E1-eksploatacja
urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu do 1 kV
-(TEl)Kurs pilotażu platform bezzałogowych przygotowujący do uzyskania kwalifikacji operatora
bezzałogowego w tym teoria grupowa i praktyka indywidualna)
-(TE1)Monter instalacji fotowoltaicznych
-(TE1)Inżynieria projektowania komputerowego 2D i 3D
-(TE1)Instalator pomp ciepła
-(TE1)Szkolenie dla wykonujących prace na wysokości–monter energetyki wg systemu
IRATA
-(TEl)Monter sieci światłowodowych
-(TEl)Instalacja, konserwacja i eksploatacja instalacji kontroli dostępu i
zabezpieczeń
-(TEl)Instalacja i konserwacja urządzeń sieci automatyki przemysłowej
-(TI)Programowanie serwisów www
-(TEl)Administrator sieci komputerowych
-(TEl)Druk 3D