Klasy patronackie Akademii Zamojskiej na zajęciach dotyczących zdrowia psychicznego
W ramach współpracy Akademii Zamojskiej i Zespołu Szkół Ponadpodstawowych Nr 3 w dniach 12 marca i 19 marca 2025 r. uczniowie klas o profilu psychologiczno- społecznym (4P i 3P) wraz z nauczycielami p. Ewą Bakun, Magdaleną Sak, Anną Ignaciuk i Marią Mazurkiewicz uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych organizowanych przez Instytut Pedagogiki Akademii Zamojskiej. Ten profil jest objęty patronatem Instytutu Pedagogiki Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych Akademii Zamojskiej.
Celem spotkania była psychoedukacja w zakresie zdrowia psychicznego.
Podczas wykładu „Różne oblicza depresji” prowadzonego przez wykładowcę Akademii Zamojskiej- psychologa psychoterapeutę mgr. Tomasza Kloca uczniowie poznali objawy depresji (również depresji maskowanej), wybrane przyczyny, możliwości uzyskania pomocy, profilaktyki. Mogliśmy przekonać się jak niezwykle ważna jest regularna aktywność fizyczna, higiena snu, zrównoważona dieta, techniki relaksacyjne, redukcja wpływu mediów społecznościowych, relacje społeczne i unikanie używek.
Uczniowie wzięli także udział w warsztatach pt. „O zdrowiu psychicznym- sto pytań do psychoterapeuty” prowadzonych również przez pana Tomasza Kloca, któremu asystowali studenci pedagogiki z Sekcji Psychologicznej Studenckiego Koła Naukowego Pedagogów.
Podczas spotkania ze specjalistą z zakresu zdrowia psychicznego uczniowie uzyskali odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Dowiedzieli się jak uzyskać wsparcie w przypadku doświadczania różnego rodzaju problemów natury psychologicznej (objawowości, możliwości leczenia itp.). Poznali także tajniki pracy zwodu psychoterapeuty.
Podczas kolejnych warsztatów prowadzonych przez dr Annę Suską- Zakrzewską pt. „Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami i stresem?” uczniowie z klasy 3P mieli możliwość uzyskania cennych informacji na temat samego stresu (dobrego i złego), opracowania i prezentacji sposobów radzenia sobie z tym problemem w sytuacjach codziennych. Ponadto pani doktor stworzyła uczniom przestrzeń do rozmowy na temat własnych możliwości, zastanowienia się nad tym w czym jestem dobry/ dobra, jaka jest moja najcenniejsza cecha, co w sobie cenię najbardziej.
Bądźmy wdzięczni za każde dobre słowo, dbajmy o swój dobrostan każdego dnia bez wyjątku.
Magdalena Sak, Anna Ignaciuk