Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 3

im. Armii Krajowej w Zamościu

30 listopada br. grupa 25 uczniów z klas 3E, 3A oraz 3H, wraz z opiekunami panią Jolantą Czochrą, panią Edytą Krasucką oraz panią Magdaleną Sak, uczestniczyła w wycieczce do Warszawy, w celu zwiedzenia budynku Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej.

Wycieczka była nagrodą za zajęcie czołowych miejsc w międzyszkolnym konkursie organizowanym przez Biuro Poselskie pana posła Jarosława Sachajko, na temat funkcjonowania parlamentu w Polsce.

Już o 6.00 zebraliśmy się na parkingu, po czym żwawo i w rześkiej atmosferze wyruszyliśmy w podróż autokarem. Po prawie pięciogodzinnej podróży dojechaliśmy do stolicy i szybkich zakupach w centrum handlowym udaliśmy się do Biura Przepustek przy Sejmie RP. Na miejscu powitała nas asystentka pana posła. Przed rozpoczęciem zwiedzania budynku Sejmu, przeszliśmy szczegółową kontrolę, łącznie z prześwietleniem torebek i plecaków. Ten moment wzbudził w nas ogromne emocje, wywołując u niejednego uczestnika wycieczki rumieniec na twarzy (szczególnie, gdy przechodząc przez barierkę zapiszczał czujnik i okazało się, że należy zdjąć np. pasek do spodni z metalową klamrą). I wreszcie zwiedzanie. Pod opieką przewodnika rozpoczęliśmy m.in. od zapoznania się z makietą całego kompleksu budynków zaliczanych do naszego parlamentu. Następnie przeszliśmy do sali plenarnej obrad. I tutaj kolejne emocje- widok sali, w której podejmowane są najważniejsze dla funkcjonowania obywateli i państwa decyzje.

Kolejnym punktem zwiedzania było m.in. obejrzenie miejsca, gdzie posłowie udzielają dziennikarzom wywiadów. Pełni emocji i wrażeń udaliśmy się następnie na obiad do stołówki poselskiej.

Po obiedzie spotkaliśmy się z posłem Jarosławem Sachajko, który oprowadził nas po kuluarach sejmowych, pokazując m.in. sale obrad komisji, czy klubów poselskich. Dodatkowo mogliśmy obejrzeć gabinet Wicemarszłka Sejmu pana Stanisława Tyszki. Oczywiście wszystko co obejrzeliśmy zostało uwiecznione na zdjęciach oraz w naszej pamięci. Zwiedzanie Sejmu zakończyliśmy około godziny 17.30. Po pokonaniu warszawskich ,,korków” na ulicach, mogliśmy spokojnie i bezpiecznie wrócić do Zamościa.

Wszyscy byliśmy zadowoleni i liczymy na podobny konkurs i nagrodę w przyszłym roku.

Deklaracja dostępności

NASI PARTNERZY:

Miasto Zamość
gazeta akademicka
bip

Copyright © 2022. Zespół Szkół Ponadpodstawowych Nr 3 w Zamościu.