Boccia + Programowanie: Jak uczniowie 5M stworzyli aplikację dla klubu AKSON

19 listopada 2025 r. uczniowie klasy 5M – Technik Programista wzięli udział w Zamojskiej Lidze Boccia, organizowanej przez Aktywny Klub Sportowy Osób Niepełnosprawnych AKSON Zamość.

https://aksonzamosc.pl

To wydarzenie było dla naszych uczniów nie tylko okazją do poznania nowej dyscypliny sportowej, ale przede wszystkim – testem realnego projektu IT w praktyce.

Jeden z uczniów, Wojtek Szyper, przygotował autorską aplikację do obsługi meczów boccia. Program:

• zlicza punkty,

• wyświetla czas gry,

• generuje podsumowanie meczu,

• posiada dodatkowe funkcje ułatwiające pracę sędziów,

• działa w sieci i może być obsługiwany przez wiele osób jednocześnie.

Uczniowie, którzy odpowiadali za techniczną pomoc: Bartosz Semczuk, Paweł Socha, Maria Flak, Wiktor Łyś.

Podczas ligi nasi uczniowie zajmowali się techniczną obsługą aplikacji, współpracowali z sędziami i zbierali feedback do dalszego rozwoju. Była to pierwsza okazja do przetestowania systemu w realnych warunkach, co dało mnóstwo praktycznej wiedzy – takiej, której nie da się zdobyć na lekcjach.

Poza kwestiami technicznymi uczniowie poznali zasady boccia i sami spróbowali swoich sił w tej dyscyplinie.

Dodatkowo uczniowie Marcin Szeremeta i Patryk Smyk przeprowadzili wywiady z osobami zaangażowanymi w organizację ligi oraz zawodnikami klubu. Z nagranego materiału powstał film zmontowany przez Marcina, który pokazuje kulisy wydarzenia.

Polecamy również obejrzeć film dokumentalny o klubie, przygotowany wcześniej przez jednego z naszych nauczycieli przedmiotów programistycznych: https://s.lazypanda.agency/akson

Zapraszamy do odwiedzenia naszej szkoły – tutaj teoria naprawdę łączy się z praktyką!